Děkujeme za pochopení.
P45e88t92r 29M83u49n24z82a27r
No já bych to neviděl tak optimisticky.
1) Vůbec nejsem přesvědčen, že technické řešení je tak jednoduché, jak se o tom mluví. Ano firmy provádějí testování, ale jde také o to, jak často musí operátor zasahovat do řízení, jak často takové auto panicky zabrzdí, protože ho rozhodí nějaká situace apod. O tomhle se moc nedočtete. Přitom jsem viděl video, kde takové auto panicky zabrzdilo, protože v zatáčce po chodníku šli nějaké osoby. A samozřejmě takovéto věci to auto dělat nesmí.
2) Pokud bude umělá inteligence vyvíjena tak, jak se dnes jeví, že bude vyvíjena, vůbec nebudeme vědět, proč se systém chová tak, jak se chová. Budeme vědět co zachytili senzory, budeme vědět, co na základě toho systém udělal, ale nebudeme vědět proč. Prostě tam bude neuronová síť co se něco naučila, ale to bude prostě black box, nikdo nebude nikdy přesně vědět proč dělá, to co dělá.
M51i18c44h84a89l 17T47e25s46a48ř
1. Souhlas, o závislosti na počasí ani nemluvě, je na tom ještě hodně práce. Ale dosavadní vývoj nasvědčuje spíš tomu, že v dohledné době se to podaří odladit. A o té budoucnosti, ve které se to podaří odladit, tu spekulujeme:)
2. v tom bych asi problém neviděl. Stejně jako se teď rozbíjejí auta v crashtestech, budou se fyzicky testovat i na kvalitu reakcí. A pokud tím testem auto projde, tak už nezáleží jestli bude program nadatlovaný postaru, nebo je to samoučící se blackbox. Pokud testy budou ukazovat spolehlivé výsledky, tak na metodě nebude záležet. I tady platí moje analogie se současným SW: až na hodně specializované výjimky nám nezáleží na tom, co se děje uvnitř programu, pokud dělá co potřebujeme.
P86a73v32e54l 84P15o85k31o13r96n59ý
Auta řízená počítačem mohou jezdit na silnicích, které pro tobudou vybavené. Třeba dálnice jsou ohrazené ploty
T98o56m95á18š 35F15l49a18š44k88a
To určitě ne. Testovací vozidla v USA jezdí např. v běžném provozu po městech,
T81o63m44á22š 40F14l12a60š93k42a
Ať se ten software rozhodne jakkoliv, nebo zkolabuje a nerozhodne vůbec, viníkem nehody bude to dítě. A věřím že autonomní vozidlo na jeho vběhnutí zareaguje určitě rychleji a účinněji než lidský řidič. Jak pravil již p. Tesař, s čímž naprosto souhlasím, tak výrobci aut se pojistí na to minimum nehod, která skutečně způsobí. A ty vzniknou většinou tím, že dojde k nějaké poruše čidla, agregátu, či softwaru na vozidle.
Hackování softwaru bych se nebál, stačí přísně od internetu oddělit systémy řízení vozidla a internet nechat jen na navigaci a posádce pro zábavu.
Z tohoto důvodu jsem opačného názoru než autor blogu. Autonomní vozidla nastoupí, pravděpodobně dříve než si myslíme, a bude to sociální revoluce podobně jako byla svého času pára. Autem totiž začnou jezdit i lidé, kteří by si v životě řidičák neudělali, staří lidé, děti, nemocní .... .
J51i64ř43í 84H40e28r95m70á20n69e95k
K těm třem možnostem strom, protijedouci vozidlo a dítě bych snažil nesrazit dítě a vyhnout se stromu. Člověk toto vyřeší lépe, než počítač. Ale, bohužel ne každý člověk.
Spoustě smrtelných nehod se dá na poslední chvíli ještě vyhnout, ale řidič nesmí zazmatkovat.
Mimochodem, prastará definice počítače zní: "Velmi rychlý idiot s geniální pasivní pamětí".
J64a50r72o33s96l88a96v 60H25a63l88u25z12a
Počítač, pokud to má naprogramováno, má daleko víc možností jak člověk. Například v případě vyhodnocení nebezpečí dokáže upravit rychlost vlastního auta a předat informaci protijedoucímu, které může taktéž upravit rychlost a směr takže to první i druhé auto se minou o jeden centimetr. Auto už bude dopředu, na rozdíl od Vás vědět, že za překážkou je dítě a nejen to, bude předpokládat i aktivitu, kterou dítě chce udělat, jestli má sluchátka na uších, zda se jedná o sebevraha, ... Člověk nebude schopen rychlejší a lepší reakce než počítač, když mu někdo skočí do cesty a bude mít na rozhodnutí milisekundy.
M62i62c92h75a47l 50T79e94s19a13ř
Možná to vidím moc jednoduše, ale prakticky:
1. ano, nehody dále budou nevyhnutelné.
2. jejich množství ale klesne na zlomek stávajícího počtu
3. vzhledem k malému množství takových nehod nebude nemožné, aby se na ně výrobci za rozumné peníze pojistili. Nebo se zodpovědnost smluvně přenese na řidiče, to je fuk.Vzhledem k zásadnímu poklesu nehod budou zákazníci ochotni to riziko přijmout. Povinné ručení se zásadně změní, při malém počtu nehod nebude problém, aby se řidič pojistil i pro případ nehody způsobené autem, dražší než současné pojištění to nebude.
4. už dnes jsou zákazníci ochotni příjímat riziko za chyby způsobené výrobkem (typicky třeba u SW), protože mají zkušenost že riziko je přijatelné a lze se na nej pojistit (pojistka na blbost)
5. výrobci se svými algoritmy nebudou chlubit, ale bude jasné, že algoritmus bude v první řadě chránit posádku auta. Pokud by se ukázalo že nějaký výrobce to má jinak, skončí. Protože kdo by se kupoval auto o kterém ví, že je ochotno ho obětovat?
P58a43v22e20l 77V16é19b77r
Je docela dobře možné, že nebudou jezdit auta řízená počítačem, totiž, že budou jiné způsoby dopravy.
Z97d73e91n27ě23k 70Ž87í42k25o14v98e77c78k62ý
A musíme se shodnout? Prostě si každý koupí takovou variantu, jakou uzná za vhodnou.
V48l41a32s76t34i29m32i69l 89K10r54a46u24s
Nemyslím si, že je možné vytvořit naprosto dokonalý software řízení auta, který by byl schopen reagovat na všechny možné i nemožné dopravní situace. Software by byl zřejmě průběžně aktualizován a do auta bychom si stále stahovali jeho nejnovější verze. A co kdyby někdy došlo k závažné programátorské chybě? A teroristé by se mohli pokusit tento software napadnout a rázem by na silnicích došlo k větším masakrům než při bombových útocích.
T88e83o77d29o53r 16B85e89z50d19ě44k
Neexistuje jediný důvod, proč by umělá inteligence založená především na neuronových sítích nemohla podobné úvahy zvládnout.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky