Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P45e88t92r 29M83u49n24z82a27r

23. 8. 2018 21:32

No já bych to neviděl tak optimisticky.

1) Vůbec nejsem přesvědčen, že technické řešení je tak jednoduché, jak se o tom mluví. Ano firmy provádějí testování, ale jde také o to, jak často musí operátor zasahovat do řízení, jak často takové auto panicky zabrzdí, protože ho rozhodí nějaká situace apod. O tomhle se moc nedočtete. Přitom jsem viděl video, kde takové auto panicky zabrzdilo, protože v zatáčce po chodníku šli nějaké osoby. A samozřejmě takovéto věci to auto dělat nesmí.

2) Pokud bude umělá inteligence vyvíjena tak, jak se dnes jeví, že bude vyvíjena, vůbec nebudeme vědět, proč se systém chová tak, jak se chová. Budeme vědět co zachytili senzory, budeme vědět, co na základě toho systém udělal, ale nebudeme vědět proč. Prostě tam bude neuronová síť co se něco naučila, ale to bude prostě black box, nikdo nebude nikdy přesně vědět proč dělá, to co dělá.

0 0
možnosti

1. Souhlas, o závislosti na počasí ani nemluvě, je na tom ještě hodně práce. Ale dosavadní vývoj nasvědčuje spíš tomu, že v dohledné době se to podaří odladit. A o té budoucnosti, ve které se to podaří odladit, tu spekulujeme:)

2. v tom bych asi problém neviděl. Stejně jako se teď rozbíjejí auta v crashtestech, budou se fyzicky testovat i na kvalitu reakcí. A pokud tím testem auto projde, tak už nezáleží jestli bude program nadatlovaný postaru, nebo je to samoučící se blackbox. Pokud testy budou ukazovat spolehlivé výsledky, tak na metodě nebude záležet. I tady platí moje analogie se současným SW: až na hodně specializované výjimky nám nezáleží na tom, co se děje uvnitř programu, pokud dělá co potřebujeme.

0 0
možnosti

Auta řízená počítačem mohou jezdit na silnicích, které pro tobudou vybavené. Třeba dálnice jsou ohrazené ploty

1 0
možnosti
Foto

To určitě ne. Testovací vozidla v USA jezdí např. v běžném provozu po městech,

0 0
možnosti
Foto

Ať se ten software rozhodne jakkoliv, nebo zkolabuje a nerozhodne vůbec, viníkem nehody bude to dítě. A věřím že autonomní vozidlo na jeho vběhnutí zareaguje určitě rychleji a účinněji než lidský řidič. Jak pravil již p. Tesař, s čímž naprosto souhlasím, tak výrobci aut se pojistí na to minimum nehod, která skutečně způsobí. A ty vzniknou většinou tím, že dojde k nějaké poruše čidla, agregátu, či softwaru na vozidle.

Hackování softwaru bych se nebál, stačí přísně od internetu oddělit systémy řízení vozidla a internet nechat jen na navigaci a posádce pro zábavu.

Z tohoto důvodu jsem opačného názoru než autor blogu. Autonomní vozidla nastoupí, pravděpodobně dříve než si myslíme, a bude to sociální revoluce podobně jako byla svého času pára. Autem totiž začnou jezdit i lidé, kteří by si v životě řidičák neudělali, staří lidé, děti, nemocní .... .

1 0
možnosti
Foto

K těm třem možnostem strom, protijedouci vozidlo a dítě bych snažil nesrazit dítě a vyhnout se stromu. Člověk toto vyřeší lépe, než počítač. Ale, bohužel ne každý člověk.

Spoustě smrtelných nehod se dá na poslední chvíli ještě vyhnout, ale řidič nesmí zazmatkovat.

Mimochodem, prastará definice počítače zní: "Velmi rychlý idiot s geniální pasivní pamětí".

0 0
možnosti
Foto

Počítač, pokud to má naprogramováno, má daleko víc možností jak člověk. Například v případě vyhodnocení nebezpečí dokáže upravit rychlost vlastního auta a předat informaci protijedoucímu, které může taktéž upravit rychlost a směr takže to první i druhé auto se minou o jeden centimetr. Auto už bude dopředu, na rozdíl od Vás vědět, že za překážkou je dítě a nejen to, bude předpokládat i aktivitu, kterou dítě chce udělat, jestli má sluchátka na uších, zda se jedná o sebevraha, ... Člověk nebude schopen rychlejší a lepší reakce než počítač, když mu někdo skočí do cesty a bude mít na rozhodnutí milisekundy.

0 0
možnosti

Možná to vidím moc jednoduše, ale prakticky:

1. ano, nehody dále budou nevyhnutelné.

2. jejich množství ale klesne na zlomek stávajícího počtu

3. vzhledem k malému množství takových nehod nebude nemožné, aby se na ně výrobci za rozumné peníze pojistili. Nebo se zodpovědnost smluvně přenese na řidiče, to je fuk.Vzhledem k zásadnímu poklesu nehod budou zákazníci ochotni to riziko přijmout. Povinné ručení se zásadně změní, při malém počtu nehod nebude problém, aby se řidič pojistil i pro případ nehody způsobené autem, dražší než současné pojištění to nebude.

4. už dnes jsou zákazníci ochotni příjímat riziko za chyby způsobené výrobkem (typicky třeba u SW), protože mají zkušenost že riziko je přijatelné a lze se na nej pojistit (pojistka na blbost)

5. výrobci se svými algoritmy nebudou chlubit, ale bude jasné, že algoritmus bude v první řadě chránit posádku auta. Pokud by se ukázalo že nějaký výrobce to má jinak, skončí. Protože kdo by se kupoval auto o kterém ví, že je ochotno ho obětovat?

2 0
možnosti

P58a43v22e20l 77V16é19b77r

23. 8. 2018 16:51

Je docela dobře možné, že nebudou jezdit auta řízená počítačem, totiž, že budou jiné způsoby dopravy.

0 0
možnosti

A musíme se shodnout? Prostě si každý koupí takovou variantu, jakou uzná za vhodnou.

1 0
možnosti
Foto

Nemyslím si, že je možné vytvořit naprosto dokonalý software řízení auta, který by byl schopen reagovat na všechny možné i nemožné dopravní situace. Software by byl zřejmě průběžně aktualizován a do auta bychom si stále stahovali jeho nejnovější verze. A co kdyby někdy došlo k závažné programátorské chybě? A teroristé by se mohli pokusit tento software napadnout a rázem by na silnicích došlo k větším masakrům než při bombových útocích. :-/

1 0
možnosti

Neexistuje jediný důvod, proč by umělá inteligence založená především na neuronových sítích nemohla podobné úvahy zvládnout.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS